Hoe maak je nuttig reclame voor je bedrijf

Hoe maak je nuttig reclame voor je bedrijf

Adverteren is het lokaas dat vooral nieuwe klanten naar jouw bedrijf of product trekt. Het is de kunst om de juiste vorm van reclame te vinden die bij jouw bedrijf, je budget en doelgroep past. Je hebt gelukkig keuze genoeg, want zowel de traditionele als digitale media (zoals sociale netwerken) bieden veel voordelen. Het is ook mogelijk om met de volgende producten jouw bedrijf te promoten.

Verspreid flyers

 

De buurt afstruinen om daar flyers in brievenbussen te plaatsen is een sublieme manier om je op een specifieke locatie te richten. En ervoor te zorgen dat je potentiële klanten jouw bedrijfsinformatie hebben gezien. Zelfs als veel huiseigenaren deze informatie weggooien, kan het winnen van een handvol klanten al voldoende voor een positief rendement op de investering van deze marketingcampagne zijn.

Maak gebruik van relatiegeschenken

 

Relatiegeschenken, zoals pennen, keycords en kalenders, kunnen simpel aan personen en groepen, die je persoonlijk kent, gegeven worden. Om zo een positieve mening over jouw bedrijf te creëren en de reputatie ervan te verbeteren. Hier zijn enkel items die gegarandeerd bij elk evenement een statement maken:

Pennen

Ze zijn zo simpel, maar toch oneindig handig. Iedereen lijkt er dagelijks wel eentje te gebruiken. En als je er één vindt die mooi schrijft, dan zorgt dat zeker voor merkloyaliteit. Investeren in gepersonaliseerde pennen van hoge kwaliteit kan er zo voor zorgen dat je (potentiele) klanten jouw pen dagelijks opzoeken om te gebruiken. Deze onbewuste verbinding tussen je bedrijf en kwaliteit is onbetaalbaar.

Keycords

Lanyards, sleutelhangers of keycords bedrukken met jouw bedrijfsnaam zijn praktische en handige manieren om jouw marketingboodschap te delen. Ontwerp je eigen keycord voor een unieke weggeefactie op je volgende beurs of deel als een handig en praktisch relatiegeschenk lanyards van het bedrijf uit.

Koeltassen

Gepersonaliseerde lunch- en koeltassen zijn een geweldige manier om het logo van jouw bedrijf onder de aandacht van consumenten te brengen. Deze koeltassen komen vaak tijdens BBQ’s, sportevenementen, kampeertrips en op het strand tevoorschijn. Maar houd jouw logo wel een beetje bescheiden, om zo een potentiële klant niet af te schrikken.

Waterflesjes

Nu de groene beweging steeds meer op volle kracht vooruit gaat. Zullen milieuvriendelijke producten zoals op maat gemaakte waterflesjes jouw klanten en prospects laten zien dat jij een bedrijf bent dat belangrijke groene initiatieven ondersteunt. 

Kalenders

Een promotionele kalender die in gebruik is, roept een heel jaar lang dagelijkse associaties aan jouw bedrijf op. Wees zeer creatief bij het samenstellen van deze kalender. Dit met specifieke informatie over jouw bedrijf of voor je klantenbestand. Zo’n kalender is dan van onschatbare waarde.

Organiseer een wedstrijd op social media

Wedstrijden op social media zijn een leuke plus gemakkelijke manier om met klanten in contact te komen. Maar ook om meer fans/volgers en potentiële klanten voor jouw bedrijf binnen te halen. Vooral Facebook wedstrijden trekken veel nieuwe klanten per campagne aan. Wat zo dus een geweldige manier is om je bedrijf te positioneren. Maar ook Instagram is een uiterst populair platform. Promoot jouw verkopen en deals zodoende met hashtags op beide social media platformen om jouw bereik aangenaam te vergroten.

Organiseer een lokaal evenement

Lokale evenementen zorgen er niet alleen voor dat klanten enthousiast over jouw (nieuwe) producten of diensten worden. Ze kunnen er ook voor zorgen dat nieuwe prospects persoonlijk met jou of andere werknemers van je bedrijf in contact komen. Dit is zo een geweldige manier om ze als klant te winnen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een braderie, open huis of een infosessie. Promotionele producten werken als een perfecte katalysator om dit soort evenementen een succes te maken.

Uiteindelijk is het zo dat de beste manier om jouw producten of diensten te promoten, afhangt van de kanalen die jouw publiek bezoekt en wat hun online gedrag is. Je moet daarom altijd meerdere kanalen gebruiken en cross-promoten. Hoe samenhangender en consistenter jouw reclame-acties zijn en hoe meer jouw publiek hierover leert, hoe meer betrokkenheid jij kunt verwachten. Zo zal de promotie van je bedrijf een groot succes worden.

 

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.