Adverteren op LinkedIn? 4 voordelen voor jouw bedrijf!

Adverteren op LinkedIn? 4 voordelen voor jouw bedrijf!

Adverteren met je bedrijf. Tegenwoordig zijn de mogelijkheden daarvoor oneindig. Adverteren in Google, adverteren op tv, adverteren in de traditionele bushokjes en adverteren op social media kanalen. En in die laatste categorie heb je dan ook weer ontzettend veel keuzes. Waaronder de keuze voor LinkedIn, een social media platform dat nog iedere dag blijft groeien in Nederland. Zo waren er in 2020 4,7 miljoen Nederlandse gebruikers en was dit aantal in 2022 al gestegen naar 5,0 miljoen.

 

Maar voor welke type bedrijven is LinkedIn interessant? En welke voordelen brengt het platform met zich mee? In dit artikel beschrijven we de 4 voordelen van LinkedIn advertenties. Lees mee! 

#1 Zakelijk netwerk met professionals 

Op LinkedIn komen professionals samen om waardevolle connecties te maken en te netwerken met mensen in hun branche. In tegenstelling tot Instagram en Facebook komen mensen er met een doel: ze gebruiken LinkedIn voor hun carrière. Dat kan bijvoorbeeld het zoeken van een nieuwe baan zijn, maar ook het promoten van hun eigen bedrijf of juist het vieren van successen in hun carrière. 

 

Adverteren op LinkedIn is dus ongekend interessant voor B2B bedrijven. 

#2 Targeting voor een specifieke doelgroep

Wat LinkedIn adverteren ook zo interessant maakt, is dat je je doelgroep heel specifiek kunt targeten. Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, is Linkedin erg interessant voor de B2B doelgroep. En daarbij komt dat je op LinkedIn kunt targeten op iemands functietitel, branche, interesses en vaardigheden. Hoe specifieker je je campagne inricht, hoe succesvoller. Want de advertenties worden enkel getoond aan gebruikers die echt geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Dit in tegenstelling tot Google Ads waar je enkel kan classificeren op tijd en locatie. 

#3 Sterke, kwalitatieve leads

Doordat LinkedIn adverteren zo hyper-gefocust is, genereer je hele sterke leads. De gebruikers die op jouw advertentie klikken, zijn niet alleen onderdeel van jouw doelgroep, ze zijn ook geïnteresseerd in jouw bedrijf.

 

We schreven het al eerder, maar op Facebook en Instagram hebben mensen niet per se een doel. De gebruikers scrollen voor vermaak. Bij LinkedIn is dat anders en hebben gebruikers een doel. Hierdoor is de kans een stuk groter dat ze ook tot actie overgaan.  

 

Denk bijvoorbeeld aan het invullen van een contactformulier of het aanmelden voor een webinar die je geeft.

#4 Gebruiksvriendelijk

En last but not least, want niet onbelangrijk: LinkedIn is eenvoudig! Het adverteren op LinkedIn kun je redelijk snel onder de knie krijgen. 

 

Wellicht zet je ook al zoekmachine optimalisatie in om je bedrijf beter vindbaar te maken. Daarvan weet je dan wel dat het niet over één nacht ijs gaat om resultaten te zien. 

 

Dat is met LinkedIn anders. Ook als je nog niet helemaal thuis bent in LinkedIn, kun je redelijk gemakkelijk campagnes opzetten en optimaliseren. En kom je er echt niet uit? Dan kun je altijd een online marketingbureau inschakelen dat met je meekijkt! 

 

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.