3 redenen om originele relatiegeschenken te geven

3 redenen om originele relatiegeschenken te geven

Voor steeds meer bedrijven is het heel gewoon om in relatiegeschenken te investeren. Toch zijn er ook nog genoeg ondernemers die hier de noodzaak nog niet van zien. Waarom zou je extra geld investeren in al bestaande relaties? Is dat het geld wel waard? Het is begrijpelijk als je met twijfels zit. Het is echter niet voor niets dat relatiegeschenken van www.premiumwereld.nl/ zo populair zijn. Mits goed bedacht, leveren ze namelijk ongelooflijk veel voordelen op. In dit artikel zetten we drie redenen op een rij om originele relatiegeschenken te geven. 

  1. Verhoogt de naamsbekendheid van het bedrijf 


Als je een relatiegeschenk geeft, dan is het doel ook dat deze gebruikt gaat worden. Relatiegeschenken zijn in vrijwel alle soorten en maten verkrijgbaar. Denk bijvoorbeeld aan paraplu’s, powerbanks, pennen, maar ook zelfs vouwmeters. Voorwerpen die niet alleen heel functioneel zijn, maar ook nog eens veelvuldig buitenshuis worden gebruikt. Groot voordeel daarvan is dat meer mensen onbewust of bewust in contact komen met het logo en de merknaam van jouw bedrijf. Dit levert meer naamsbekendheid op en kan zelfs leiden tot meer mond-tot-mondreclame. 

 

Let op: houd er wel rekening mee dat het cadeau ook daadwerkelijk geschikt moet zijn voor de ontvanger. Vouwmeters bedrukken is bijvoorbeeld een waanzinnig idee voor een zakenpartner die werkzaam is in de bouw. Dan weet je zeker dat het cadeau ook echt gebruikt gaat worden. Een powerbank zullen zij minder snel gebruiken. Zeker niet in het zicht van andere mensen. Denk daarom goed na over het soort cadeau dat je geeft en zorg ervoor dat deze past bij de ontvanger. Het zou immers zonde zijn als ze hier niets mee doen en het cadeau uiteindelijk achteloos in de prullenbak of de kast verdwijnt. 

  1. Verhoogt de loyaliteit van de zakenpartner 

 

Goede zakenrelaties zijn goud waard. Als je eenmaal het vertrouwen van zakenpartners hebt gewonnen, dan is dit nog veel meer waard dan het binnenhalen van nieuwe zakenpartners. Je weet immers wat je aan elkaar hebt. Hierdoor hebben jullie beide meer voor elkaar over. Het is echter wel belangrijk om niet alleen het vertrouwen te winnen, maar ook de loyaliteit van de zakenpartner te behouden. Een goede manier om dit te doen, is door het gebruik van relatiegeschenken. Hierdoor voelen zij zich meer gewaardeerd en zijn ze sneller geneigd om dicht bij jouw bedrijf te blijven staan. Bovendien leidt dit ook weer tot meer positieve verhalen over jouw bedrijf, wat indirect weer tot nieuwe klanten kan leiden. 

  1. Jezelf onderscheiden van de concurrentie 


Het is in de huidige tijd niet bepaald gemakkelijk om je te onderscheiden van de concurrentie. Het geven van relatiegeschenken kan hier wel bij helpen. Het toont dat je veel voor de klant over hebt. Dat je echt moeite doet om in de relatie te investeren en je graag een stapje meer zet om in hun behoeften en wensen tegemoet te komen. Bovendien kan het geven van relatiegeschenken ervoor zorgen dat klanten je beter zullen onthouden en eerder terug zullen keren voor de producten of diensten van jouw bedrijf.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.