Start jouw online groei met Google Ads

Start jouw online groei met Google Ads

Google Ads is perfect voor het genereren van online omzet en leads. De rol van Google is inmiddels dus ook niet meer weg te denken uit het online verkeer. Vele bedrijven halen een groot deel van hun omzet via Google Ads binnen. Maar als je niet weet wat je aan het doen bent, dan raak je snel de weg kwijt en haal je er niet alles uit. Wij leggen je hieronder uit waarom je aan de slag moet met Google Ads en wat de mogelijkheden zijn.

Waarom aan de slag met Google Ads?

Adverteren op mensen die op zoek zijn naar jouw product of dienst

Met Google Ads zorg je ervoor dat jij bovenaan de zoekresultaten staat met jouw dienst of product. Hierbij koppel je zoekwoorden aan advertenties, waardoor je heel gericht mensen kunt targeten die op zoek zijn naar jouw producten, diensten of verwante termen. Je advertenties sluiten dus naadloos aan op de zoekintentie van potentiële klanten.

Alles is meetbaar

Daardoor weet je welke zoekwoorden werken en welke niet, welke advertenties conversies opgeleverd hebben en waar je bij moet sturen.

Makkelijk bijsturen

Je kunt je campagnes op elk moment aanpassen en optimaliseren, zodat je altijd het maximale uit je advertenties kunt halen.

Jij bepaalt zelf het budget

Je kunt de grootte van je budget bepalen en hoeveel je uit wilt geven per campagne, advertentie of zelfs per zoekwoord.

Je betaalt alleen voor een klik op je advertentie

Je betaalt alleen wanneer iemand ook daadwerkelijk op je advertentie klikt en niet alleen voor het vertonen van je advertentie.

Gericht jouw doelgroep targeten

Binnen Google Ads target je mensen die op zoek zijn naar of zich oriënteren op bepaalde producten of diensten. Het feit dat deze mensen aan het zoeken zijn, maakt ze direct heel interessant. Ze zoeken al naar jouw product of dienst, wat laat zien dat er een bepaalde intentie is,

Maar wist je dat je nog meer targetingopties hebt? Zo kun je je met je advertenties richten op mensen die aan bepaalde demografische kenmerken (leeftijd, geslacht, ouderlijke status etc.) voldoen, of mensen die bepaalde interesses hebben. Het kunnen combineren van zoekopdrachten met deze doelgroeptargeting maakt Google Ads uniek en heel waardevol.

Wat is er mogelijk met Google Ads?

Je kunt op verschillende manieren adverteren bij Google Ads. Afhankelijk van jouw product of dienst kies je een campagnetype en doel. Hieronder een aantal voorbeelden van campagnetypes en mogelijkheden.

Google zoeken

Zoekadvertenties staan bovenaan de zoekresultaten van Google. Mensen krijgen een zoekadvertentie te zien zodra zij op zoekwoorden zoeken die jij hebt gekoppeld aan je advertenties.

Google shopping

Bij zoekopdrachten naar producten zie je vaak advertenties uit Google Shopping. Je herkent ze aan de productfoto’s in de advertentie. Bij deze advertenties wordt productinformatie via een feed ingelezen. Je hebt hierbij de mogelijkheid om een productafbeelding en informatie over prijs, verzendkosten en reviews te tonen. 

Display netwerk

Het Google Display netwerk maakt gebruik van beeldmateriaal. Het gaat dan bijvoorbeeld om video’s en banners. Advertenties in het Display netwerk worden weergegeven op sites als YouTube en vele blogs. Wist je dat je Google display advertenties zelfs op nu.nl kunnen worden getoond?

Remarketing

Via een remarketing campagne laat je advertenties zien aan mensen die al in aanraking zijn geweest met je website, maar nog niet zijn overgaan op een conversie.

Beginnen met Google Ads

Online groeien met Google Ads klinkt zo vrij eenvoudig, maar als je hiermee aan de slag gaat blijken er al snel oneindig veel keuzemogelijkheden die hierboven niet genoemd zijn. Het duurt dus eventjes voordat je het advertising spelletje onder de knie hebt. Natuurlijk kun je er zelfstandig mee starten, maar vaak lukt het ondernemers dan niet om er goede resultaten mee te halen. Wil je het direct goed aanpakken? Kies dan eerst voor begeleiding en maak van jouw Google Ads een succes.

Wil je leren hoe je Google Ads gebruikt en er maximaal resultaat mee haalt? In een cursus of training doorloop je stap-voor-stap het proces voor het opzetten van een succesvolle campagne. In de Google Ads cursus van dTLS. leer je niet alleen de theorie, maar ook slimme praktische tips voor een beter rendement. Sinds kort biedt dTLS. ook de optie om een training te combineren met 2 Sparringsessies. Zo kun je na de training met één van hun SEA Specialisten kijken hoe je dat wat je geleerd hebt in de praktijk van jouw bedrijf kunt toepassen. Op naar een mooie groei met Google Ads!

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.