De voordelen van een virtueel kantoor voor internationale bedrijven

De voordelen van een virtueel kantoor voor internationale bedrijven

Een internationaal bedrijf heeft vaak vertegenwoordigingen in alle landen waar zaken mee wordt gedaan. Maar het is even zo vaak geen doen om in elk land eigen personeel te hebben. Dat is meestal ook helemaal niet nodig. Veel kan immers door het hoofdkantoor worden afgehandeld. Maar het kan wel handig zijn om een postadres te hebben in het land waar de klant woont. Hiervoor kun je een zakelijk adres huren. Naar dit adres kan post worden gestuurd en als je wilt kun je ook een telefoonnummer in de desbetreffende stad bestellen. Op die manier lijkt het voor de klant alsof je bedrijf in Nederland is gevestigd. Dit schept vaak vertrouwen en kan dus extra klanten en opdrachten opleveren.

Laat je post direct doorsturen

De post die binnenkomt bij je virtual office in Nederland wordt geopend door een medewerker van het servicebedrijf. Deze maakt een digitale scan van de stukken en stuurt ze door per e-mail. Je krijgt je post daardoor dezelfde dag of hooguit 1 werkdag later ter beschikking. De originelen worden uiteraard bewaard. Deze krijg je eens per 14 dagen toegestuurd. Je hebt alle stukken dus altijd in bezit. Dit is essentieel als je controle krijgt door de Belastingdienst. Ook bij een juridisch geschil kan het nodig zijn om originele stukken te kunnen overleggen.

Een adres in Nederland wekt vertrouwen

Mogelijke klanten zijn soms terughoudend met zaken doen met een bedrijf dat in het buitenland is gevestigd. Als je een Nederlands postadres hebt en een telefoonnummer in Nederland dan wekt dat vertrouwen. Het kan mensen over de streep trekken om een bestelling te doen of een offerte aan te vragen. Een Nederlandstalige klantenservice is eveneens een pré. Er zijn nog altijd veel mensen die zich onvoldoende kunnen redden in het Engels of een andere vreemde taal. Bij een klacht of probleem is het dan ook prettig om in je eigen taal te woord te worden gestaan.

Telefoonbeantwoording in het Nederlands

Voor buitenlandse bedrijven die zaken doen met klanten in Nederland is er nog een handige service. Je kunt gebruik maken van een Nederlandstalige klantenservice. De klant kan gewoon bellen naar een telefoonnummer in Nederland. Hij of zij wordt te woord gestaan door een Nederlandstalige telefonist. Deze handelt gesprekken af volgens vooraf met de opdrachtgever besproken belscripts. Van elk gesprek wordt een notificatie per e-mail naar de opdrachtgever gestuurd. Zo weet je dus wie er heeft gebeld en of er nadere actie moet worden ondernomen.

Voordelig een zakelijk postadres beschikbaar in Nederland

Voor een Nederlands zakelijk postadres betaal je een voordelig tarief per maand. Het tarief is afhankelijk van het soort abonnement. Een jaarcontract is de voordeligste optie. Een maandabonnement is duurder maar geeft wel meer flexibiliteit. Wil je aanvullende diensten? Dan kun je altijd een offerte op maat aanvragen. Voor telefonische dienstverlening geldt soms een maandtarief. In andere gevallen wordt een bedrag per inkomend gesprek in rekening gebracht.

 

 

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.