Creatieve contentmarketingideeën met voorbeelden

Creatieve contentmarketingideeën met voorbeelden

Ik kreeg de volgende e-mail een paar weken geleden van een noodlijdende eigenaar van een klein bedrijf. Iemand die naar een van mijn recente workshops kwam…“Je vertelde me dat de toekomst van marketing draait om content. Het is logisch, maar ik ben niet creatief.Ik weet niet eens waar ik over moet schrijven. Waar moet ik beginnen? Ik heb hulp nodig bij het bedenken van ideeën.”Ik kon het niet helpen, maar voelde de frustratie. Ik ken het gevoel. Ik ben daar geweest.‘Creëer content’, zeggen ze. ‘Schrijf lange blogposts’, zeggen ze. ‘Doe het gewoon!’ Zeggen ze.Het is duidelijk dat ZE niet weten hoe druk je het hebt en hoe moeilijk contentmarketing is en dat er ook nog contentbeheer bij komt kijken. Het is hard werk…… en soms heb je geen ideeën meer.Maak je geen zorgen, ik sta achter je.Hier zijn een aantal creatieve contentmarketingideeën die je kan gebruiken om waardevolle inhoud op uw website of blog te creëren.Ik heb details toegevoegd waar mogelijk en wanneer ik dacht dat het nuttig zou zijn.Er zijn een paar ideeën die ik niet goed uitgevoerd kon vinden. (Als je een goed voorbeeld weet van iets dat ik heb gemist, pas dat dan in je eigen content strategie toe!)Bekijk de drie voorbeelden. Maak een keuze en ga gewoon aan de slag!

Verander de topberichten in een slideshare

Gebruik de analyses van je website om het meest populaire bericht te vinden. Dit werkt waarschijnlijk het beste als het een lijstpost is, maar dat hoeft niet zo te zijn.Verander dat in een PowerPoint-presentatie en plaats het op Slideshare.Hieronder nog enkele aanvullende tips die je kan gebruiken. Heb je nog iets belangrijks te melden dat je het liefst wilt delen op een blogsite? Dan biedt Nldetirak de uitkomst daar kan je al je content op kwijt.

Bied een lijst met voordelen aan

Of je nu in de juridische sector werkt, een sportschool of yogastudio runt, je kunt een lijst maken met de voordelen van het doen (of niet doen) van iets dat verband houdt met je bedrijf.In plaats van de directe voordelen van het gebruik van uw product of dienst te benadrukken, b.v. uw sportschool, focus op de voordelen van gezond leven en sporten.Schrijven over jouw eigen bedrijf of praktijk is vaak moeilijk en tijdrovend. Door te schrijven over wat je weet, in plaats van over wie je bent en wat je precies doet, besteed je minder tijd en schrijf je betere content.

Maak een lijst met zaken die vermeden moeten worden

Deze lijst sluit hartstikke goed aan bij die hierboven. Door uit te lichten wat iemand beter niet kan doen of wat kan gebeuren als hij of zij jouw diensten of producten niet neemt maak je duidelijk waarom je noodzakelijk bent voor je klanten.Het maakt dus niet uit of je een massagesalon hebt waarvoor je een lijst voordelen kan oprakelen om toch die massage te nemen of dat je advocatenkantoor hebt en je graag wilt benadrukken welke problemen je voorkomt met jouw diensten. Over iedere branche kan je creatief zijn in het verhaal dat je wilt vertellen.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.