Display-advertenties, ook wel bannerreclame genoemd, is een visuele vorm van online adverteren die een commerciële boodschap overbrengt met behulp van afbeeldingen, logo’s, animaties, knoppen, rich media, video’s of andere afbeeldingen. In tegenstelling tot op tekst gebaseerde advertenties, worden display-advertenties gevonden op websites, apps en sociale mediaplatforms, niet in SERP’s (Search Engine Results Pages). Ze helpen bij het promoten van bedrijven of merken wanneer mensen online browsen, YouTube-video’s bekijken, hun e-mail checken of mobiele apparaten en apps gebruiken.
Ze zijn opvallend en visueel aantrekkelijk
Advertenties in weergavestijl worden gemaakt met grafische inhoud en kunnen worden ontworpen in de stijl van jouw bedrijf of merk. Met display advertising kun je zo creatief mogelijk zijn met heldere kleuren, grote tekst of zelfs video, audio of rich media. Andere manieren om op te vallen, zijn onder meer het gebruik van animatie om kijkers weg te trekken van inhoud en naar wat je wil dat ze zien. Display-advertenties, zoals betaalde zoekresultaten of pay-per-click-advertenties , bevatten een kop, tekst en URL. Display-advertenties bevatten echter ook een soort grafisch, video- of audio-element waardoor ze opvallen. Bovendien bevatten reguliere SEM-advertenties (Search Engine Marketing) het aantal tekens, waardoor jouw berichtgevingsmogelijkheden worden beperkt. Display-advertenties zorgen voor pakkende berichten, plus afbeeldingen, video en de branding van jouw bedrijf om op te vallen en de aandacht te trekken.
Ze maken jouw beoogde publiek vertrouwd met jouw merk
Terwijl zoekadvertenties een publiek beïnvloeden met de intentie om iets te kopen, helpen display-advertenties om de eerste interesse te wekken.. Display-advertenties hebben een groot bereik en worden over het algemeen gevonden op websites die potentiële klanten vaak bezoeken. Als je bijvoorbeeld een campagne voert via het Google Display Netwerk (GDN), waarin jouw advertenties worden geïntegreerd in zorgvuldig gekozen websites, worden jouw advertenties weergegeven aan getargete doelgroepen over de hele wereld. Stel dat een klant zich op een website bevindt voor ideeën over tuinieren, een display-advertentie die kan verschijnen, is een advertentie voor een tuincentrum of een winkel voor landschapsarchitectuur. De klant is misschien niet op de hoogte van deze winkels en is misschien niet op zoek naar een aankoop, maar de advertentie zou hem de volgende keer dat hij op de markt is voor tuinbenodigdheden op de hoogte stellen van een winkeloptie in de buurt. Om display-advertenties uit te besteden kun je met diverse zoektermen, zoals: beste online marketing bureaus Nederland, op zoek gaan om een professioneel bureau hiervoor in te schakelen!
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.