Een kantoor inrichten is heel spannend en kan een lastige klus zijn. Hoe maak je zo efficiënt mogelijk gebruik van de ruimte? Hoe zorg je, dat het ook een inspirerende en representatieve ruimte is voor je werknemers en (potentiële) klanten die op bezoek komen?
Ergonomische meubelen
Kantoormeubelen uitzoeken is erg lastig. Er zijn een aantal dingen waar je op kunt letten bij de keuze voor kantoormeubelen. De eerste is misschien wel het belangrijkste en dat is om te zorgen dat je ergonomische meubelen aanschaft. Als je werknemers en jijzelf lang moeten zitten, kan dat erg vervelend worden. Je kunt erg veel last krijgen van je rug. Dat is voor niemand goed.
Akoestiek
Een ander onderwerp, waar je misschien niet meteen aan denkt is de akoestiek. Dit is wel een heel belangrijk punt. Vooral als er meerdere mensen in een open kantoor zullen werken. Zij moeten vast wel eens overleggen met elkaar of bellen met klanten. Ook het getyp en misschien een radio op de achtergrond zorgt voor een hoop geluid. Als de akoestiek niet goed is, kan dit enorm storend zijn om in te werken. Gelukkig zijn hier goede oplossingen voor, zoals verschillende groottes schermen die makkelijk te plaatsen zijn en het geluid kunnen absorberen.
De juiste vergadertafel
Vergadertafels zijn belangrijke meubels in een kantoor. Dit is de plek waar alle belangrijke overleggen plaats vinden en deals met belangrijke klanten gesloten kunnen worden. Je wilt zeker weten dat de vergadertafel groot genoeg is, maar ook voldoende ruimte er omheen over laat. Hij moet stevig zijn en het liefst ook mooi. Vooral als je (potentiële) klanten mee neemt naar de vergaderruimte moet dit een mooie representatieve ruimte zijn.
Bergruimte
Vergeet ook zeker geen bergruimte. Zowel kasten waar je makkelijk veelgebruikte items uit kan halen, als ladeblokken of kasten met slotbeveiliging zijn nodig. Sommige items moeten goed toegankelijk blijven, terwijl gevoelige informatie juist goed beschermd moet zijn.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.