Wil je meer klanten? Dan is telemarketing zeker een succesvol middel. Met B2B telemarketing creëer niet alleen een continue stroom van leads. Telemarketing is een vorm van direct marketing met tweerichtingsverkeer. Door in gesprek te zijn met je potentiële klanten, verzamel je gericht interessante informatie waarmee je heel specifiek wensen en behoeften in kaart kunt brengen. Informatie die je in je sales funnel kunt inzetten om van je prospects trouwe klanten te maken. Je kunt namelijk doelgericht inspelen op actuele behoeften.
Voordelen van B2B telemarketing
Persoonlijk contact wordt nu meer dan ooit op prijs gesteld en telemarketing is de meest persoonlijke manier van B2B direct marketing. Er zijn natuurlijk altijd bedrijven bij die niet op jouw telefoontje zitten te wachten. Daar kom je snel genoeg achter en dan hoeft het gesprek ook weinig van je tijd meer in beslag te nemen. Verder zijn de afspraken die via telemarketing gegenereerd worden, heel gericht en zinvol. Door het persoonlijk contact wordt het vertrouwen van de potentiële klant in jouw bedrijf en product/ dienst al versterkt. Telemarketing zorgt er bovendien voor dat je in contact bent met de juiste persoon binnen de organisatie. Door het verzamelen van de juiste informatie kun je met je aanbod heel gericht inspelen op de behoefte van je prospect en maatwerk oplossingen bieden. Dit verhoogt de kans van slagen direct en maakt B2B Telemarketing een zeer effectieve direct marketingoplossing.
Hoe werkt B2B telemarketing?
Voordat je start met B2B telemarketing, genereer je een bellijst. Besteed hier voldoende aandacht aan want alleen met een goed doordachte bellijst zal jouw telemarketingactie succesvol zijn. Welke bedrijven vormen jouw doelgroep? Het is zinvol om hierbij te kijken naar wie je huidige klanten zijn. Zij hebben immers behoefte aan jouw product of dienst en bij soortgelijke bedrijven zal deze behoefte er wellicht ook zijn. Het verzamelen van bedrijfsnamen en de daarbij horende actuele telefoonnummers en contactpersonen is een tijdrovende klus. Goed om te weten dat je hier de hulp kunt inschakelen van bedrijven, gespecialiseerd in zakelijke adresbestanden voor B2B direct marketing. Schrijf ook eventueel een belscript om je houvast te bieden tijdens het gesprek. Vergeet tot slot niet de gegeven antwoorden op je vragen goed te bewaren. Deze informatie helpt je verder in het proces en het voorkomt dat je bedrijven dubbel benadert.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.