Maak van je website een echte leadmachine, om zo de omzet van je bedrijf te kunnen verhogen. Het is niet eenvoudig om het aantal bezoekers dat een offerte opvraagt of een product afneemt te verbeteren. Een klant wil overtuigd worden! Tegelijkertijd heeft de klant keuze uit een groot aantal aanbieders. Wat maakt jou beter dan de concurrentie? Dit artikel geeft je drie tips om aan de slag te gaan met het optimaliseren van je conversieratio. Welke stappen heb je zelf al gezet?
Tip 1: maak gebruik van meerdere CTA-buttons
Een klant moet worden aangezet tot het uitvoeren van een actie. Ga ervan uit dat een klant van nature lui is! Je doet dit door gebruik te maken van CTA-buttons. CTA staat hierbij voor call-to-action. Vraag een bezoeker een product af te nemen, een offerte op te vragen of zich bijvoorbeeld aan te melden voor je nieuwsbrief. Een marketingbureau kan je helpen bij het optimaliseren van de conversie.
Tip 2: vergelijk jouw product met die van de concurrentie
Reeds las je al dat een consument overtuigd moet worden. Dit doe je bijvoorbeeld door een vergelijkend artikel uit te werken, waarin je verschillende producten met elkaar vergelijkt. Hemel je eigen product die onnodig op, maar geef op een heldere manier aan wat dit product zo uniek maakt.
Tip 3: een lead kun je ook later verzilveren
Onthoud dat niet iedere klant diens aankoop direct zal doen. Probeer leads op een later moment te verzilveren, door een consument een kortingscoupon aan te bieden. Zie het als een laatste bod die men je op de markt of in de winkel doet, op het moment dat je weg dreigt te lopen. De kortingscoupon kan de impuls zijn die een consument nog nodig had.
Hulp nodig om van je website een leadmachine te maken? Schakel Marco Bouman in voor professioneel advies!
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.