Wat is digitale marketing?

Wat is digitale marketing?

Op een hoog niveau verwijst digitale marketing naar reclame die wordt geleverd via digitale kanalen zoals zoekmachines, websites, sociale media, e-mail en mobiele apps. Met behulp van deze online mediakanalen is digitale marketing de methode waarmee bedrijven goederen, diensten en merken onderschrijven doormiddel van zoekmachine adverteren en zoekmachine optimalisatie. Consumenten zijn sterk afhankelijk van digitale middelen om producten te onderzoeken. Denk bijvoorbeeld aan Google-marketinginzichten waarbij 48% van de consumenten hun vragen via zoekmachines starten, terwijl 33% naar merkwebsites kijkt en 26% binnen mobiele applicaties zoekt.

Terwijl moderne digitale marketing een enorm systeem van kanalen is waar marketeers gewoon aan boord van hun merk moeten zijn, is online adverteren veel complexer dan de kanalen alleen. Om het ware potentieel van digitale marketing te bereiken, moeten marketeers diep graven in de enorme en ingewikkelde cross-channel wereld van vandaag om strategieën te ontdekken die een impact hebben door middel van engagementmarketing. Engagementmarketing is de methode voor het vormen van zinvolle interacties met potentiële en terugkerende klanten op basis van de gegevens die u in de loop der tijd verzamelt. Door klanten te betrekken bij een digitaal landschap, bouwt u naamsbekendheid op, stelt u zich op als een thought leader in de sector en plaatst u uw bedrijf in de voorhoede wanneer de klant klaar is om te kopen.

Door een omnichannel digitale marketingstrategie te implementeren, kunnen marketeers waardevolle inzichten verzamelen in het gedrag van de doelgroep en tegelijkertijd de deur openen naar nieuwe methoden van klantbetrokkenheid. Bovendien kunnen bedrijven een toename van de retentie verwachten. Volgens een rapport behouden bedrijven met sterke omnichannel klantenbetrokkenheidsstrategieën gemiddeld 89% van hun klanten in vergelijking met bedrijven met zwakke omnichannelprogramma’s die een retentiepercentage van slechts 33% hebben.

Wat de toekomst van digitale marketing betreft, kunnen we een voortdurende toename verwachten van de verscheidenheid aan draagbare apparaten die beschikbaar zijn voor consumenten. Forbes voorspelt ook dat sociale media in de B2B-ruimte steeds meer een conversatiefunctie zullen krijgen, dat video-inhoud zal worden verfijnd voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) en dat e-mailmarketing nog meer op de persoon zal worden afgestemd.

 

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.