Een tevreden klant is van veel waarde voor elk bedrijf. Niet alleen is een tevreden klant sneller geneigd om weer bij jou te kopen, ook is een tevreden klant een lopend reclame bord. Maar hoe krijg je een tevreden klant? In de tijd van nu, de moderne tijd, is het verwachtingspatroon van klanten hoger dan ooit. Je komt niet alleen nog maar weg met een goed product of dienst. Klanten verwachten anno 2022 meer dan dat. Naast een kwalitatief product of dienst, wordt er verwacht dat jij zowel voor de aankoop als na de aankoop een volledige service aan biedt. Denk aan informatie deling en kennis deling met de klanten voor de aankoop, zodat zij de perfecte keuze kunnen maken.
Daar bij moet je ook zorgen voor bereikbaarheid zodat klanten contact met je op kunnen nemen wanneer zij vragen hebben of iets willen weten. Denk aan Whatsapp, chat, telefoon of mail. Na de aankoop ben je er ook nog niet. Een perfecte naservice wordt er verwacht. Maar hoe doe je dit? Heb je wel eens gehoord over een online klantportaal? Een klantportaal is de oplossing voor het voldoen van je klantverwachtingen. Wil je meer weten over wat een online klantportaal is, wat de kenmerken zijn van een goed klanten portaal, waarom een klant portaal belangrijk is en wat de oplossing is? Lees dan verder! We gaan het je uit leggen. Lees je mee?
Wat is een online klantportaal?
Een klantportaal is een digitale omgeving die de interactie tussen klant en organisatie mogelijk maakt. We hebben het hierbij niet over een openbare webshop waar iedereen toegang toe heeft, maar een afgesloten web omgeving waar alleen klanten toegang toe hebben.
Wat zijn de kenmerken van een sterk klantenportaal?
Niet ieder klantportaal is hetzelfde. Wil je een sterk klantenportaal? Voldoe dan aan de volgende kenmerken:
- Koppeling met andere systemen
- Self service hulpmiddelen
- Intuïtieve user interface
Online klantportaal met Embrace
Met Embrace Portals kunnen huurders hun zaken zelf regelen via een overzichtelijk online portaal. Relevante informatie, conversational AI en track-and-trace zorgen ervoor dat jouw huurders je steeds minder nodig hebben. Zo kun jij meer aandacht schenken aan de huurder die het nodig heeft.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.