De taken van de receptionist zijn al sinds altijd op een breed spectrum zichtbaar. Er waren altijd veel formulieren die ingevuld moeten worden, daarnaast moeten klanten geholpen worden en moeten nog eventuele andere taken uitgevoerd worden. Maar met de opkomst van de technologie worden de taken van de receptionist steeds beperkter.
Wat deed de receptionist vroeger?
De taak van een receptionist betekende vroeger meer, omdat er vroeger meer te doen was. vroeger er veel formulieren met de hand ingevuld worden. Daarnaast waren er ook nog een heleboel andere formulieren, of deze nou klantgerelateerd waren of dat het juridische formulieren waren, ook deze moest de receptionist met de hand aanpassen en invullen.
Wat is er veranderd?
De receptionist had voordat de rol van technologie in onze samenleving zoveel betekende, een grote hoeveelheid verschillende formulieren die deze met de hand moest ondertekenen of afmaken, maar naarmate de tijd vordert, hoeft deze receptionist dit nauwelijks meer te doen. De taak wordt niet zomaar minder zwaar, het wordt helemaal niet meer uitgevoerd door de receptionist. Dat komt allemaal door de opkomst van digitale receptie. Alles wat vroeger met de hand geschreven moest worden, wordt nu automatisch door een computer gemaakt, waardoor er op die manier vrij weinig werk overblijft voor de receptionist. Werkgevers hebben veel liever dat de computer het schrijf en kopieerwerk doet, want deze weet in een veel hoger tempo hetzelfde werk af te ronden. Er is ook digitale bezoekersreceptie. De bezoekers receptie werd vroeger ook door de receptionist gedaan. Dat is makkelijker voor hem want hij heeft, mits het bedrijf de receptionist op een slechte plek heeft gezet, zicht op de in en uitgang, waardoor hij goed door heeft wie er in en uit het gebouw lopen. Maar digitale bezoekers receptie houd in dat de bezoeker zichzelf via een zuil kan aanmelden, waardoor ook deze taak voor de receptionist komt te vervallen.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.