Haast iedereen maakt wel eens gebruik van een agenda. Vroeger was dat slechts op papier, maar dat is tegenwoordig wel anders. Het is namelijk ook mogelijk om een digitale agenda bij te houden. Dit kan zowel privé als werkgericht. Over het algemeen denkt men vaak aan een individuele agenda, als het gaat om plannen. Echter is het ook handig om naast een privé agenda ook een gezamenlijke agenda te gebruiken, voor bijvoorbeeld de online overdracht. Op deze manier kun je iedereen op de hoogte houden van je werkzaamheden. Ben jij benieuwd hoe dit in zijn werk gaat? Lees dan snel verder.
De online overdracht levert geen beperkingen op
Iets wat goed is om te weten, is dat een gezamenlijke agenda geen beperkingen oplevert. Over het algemeen is een zogenoemd digitaal planbord erg flexibel. Je bedrijf zal hierdoor flexibel groeien. Juist omdat zo’n planbord zo flexibel is, is het eigenlijk zo dat er haast geen beperkingen zijn op het gebied van tijden en aantal mensen. Maar wat betekent dit nou eigenlijk? Dit houdt eigenlijk in dat je geen vaste gegevens hebt.
Op papier staat iets vast en is het onveranderbaar. Ga je voor een digitale planning dan kun je gemakkelijk een langere periode bekijken of juist specifieke functies. Daarbij zullen alle versies blijven bestaan. Op een gegeven moment wordt een papieren agenda niet meer gebruikt of zelfs kwijtgeraakt. In een digitale agenda haal je de planning gemakkelijk weer terug. Op deze manier kun je trends ontdekken en hierop inspelen.
Het creëert overzicht
Naast dat een digitale agenda geen beperkingen oplevert, zorgt het ook voor een duidelijk overzicht. Natuurlijk is het belangrijk om het nog steeds zo beknopt mogelijk te houden. Tientallen collega’s in de planning gooien, heeft immers weinig zin. Dit is namelijk iets wat ervoor zorgt dat het overzicht juist helemaal verdwijnt. Dus als je het overzicht wilt behouden, is het handig om voor iedere planning een selectie werknemers te hebben. Zo kun je in een oogopslag zien waar een collega’s mee bezig zijn.
Denk hierbij aan beschikbaarheid, maar bijvoorbeeld ook welke taken ze op het moment uitvoeren. Is er op een specifiek moment nog helemaal niets gepland? Dan kan dit een kans betekenen om een nieuwe taak toe te voegen. Kortom: je kunt zelf zien welke werkzaamheden anderen verrichten, maar anderen kunnen dit andersom ook zien. Overzicht is key bij een planning en dat is wat een digitaal planbord zeker biedt. Klik hier als je meer wilt weten over digitaal plannen.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.