Kalenders voor bedrijven

Kalenders voor bedrijven

Heb je een eigen bedrijf? Dan ben je waarschijnlijk trots op je onderneming. En dat mag je best laten blijken. Dit kan doormiddel van promotiemateriaal. Door je bedrijf te promoten en daardoor onder de aandacht te brengen laat je zien waar je voor staat en wat je kunt. Maar natuurlijk is het promoten van je bedrijf er ook voor om werk binnen te halen. Als mensen je naam nergens tegen komen, weten ze ook niet wat je aanbied. Promotiemateriaal is er in vele soorten en maten. Een voorbeeld is het uitbrengen van een kalender.

Een kalender uitbrengen van je bedrijf
Met een kalender kan je veel mensen bereiken. Een kalender is bovendien een praktisch item dat veel mensen gewoonweg kunnen gebruiken. Reik je dus een kalender uit aan je doelgroep of simpelweg lukraak aan mensen, dan is de kans groot dat deze gebruikt gaat worden. Met een folder of iets dergelijks is de kans groter dat deze rechtstreeks bij het oud papier terecht komt.

Een kalender kan men bijvoorbeeld in de keuken plaatsen om de planning van het gezin op te vermelden. Wanneer heeft zoonlief gym van school en wanneer voetbaltraining? Je kunt dit voor het hele jaar op de kalender plaatsen. En wanneer heeft dochterlief zwemles en volleybal? Kijk maar even op de kalender.

Op deze kalender kun je uiteraard de naam van je bedrijf bovenaan plaatsen. Zodoende staat deze continu prominent in beeld. Laat in dat bovenstuk van de kalender ook terug komen wat voor soort bedrijf je hebt. Heb je bijvoorbeeld een stukadoorsbedrijf en heet je qua achternaam Jansen. Vermeld dan bovenaan Stukadoorsbedrijf Jansen. Ook een telefoonnummer erbij plaatsen is wijsheid zodat potentiële klanten je snel kunnen bereiken. Verdere contactgegevens zoals e-mail en een eventuele facebookpagina kunnen naar eigen keuze vermeld worden.

Je kan als bedrijf uit verschillende soorten kalenders kiezen. De meest populaire kalenders zijn de weekkalenders, maandkalenders en de 3 maandenkalenders. Toch is het ook een aanrader om voor een 4 maanden kalender of voor een bureaukalender te gaan. Deze kalenders zijn overzichtelijk en kunnen erg mooi worden met logo’s of foto’s van het bedrijf.

Pagina’s opdelen
Je kunt vervolgens de pagina’s van de kalender opdelen. Je kunt op elke pagina bijvoorbeeld een foto van een afgewerkte klus plaatsen. Zodoende ziet men de kwaliteit die je levert met het bedrijf.

Heb je geen stukadoorsbedrijf maar bijvoorbeeld een bedrijf in kantoorartikelen, dan kun je op elke pagina van de kalender een kantoorartikel afbeelden.

Kies voor een strakke en overzichtelijke kalender. Houd hierbij rekening met het feit dat de gebruiker genoeg ruimte moet hebben om er dingen op te schrijven. Ontbreekt het aan genoeg ruimte, dan zal men eerder geneigd zijn om de bedrijfskalender toch niet te gebruiken en weg te gooien. En dat zou natuurlijk erg jammer zijn na de gedane moeite.

Details
Denk ook aan kleine maar belangrijke details. Dat kan bijvoorbeeld zijn, een haakje of ringetje aan de bovenkant waaraan de kalender opgehangen kan worden. Of een schuifje met een opvallende kleur die je op de dag van vandaag kunt zetten. Zo ziet de gebruiker direct welke dag met bijbehorende datum het is.  Ook een detail wat niet vergeten moet worden, kleine klemmetjes die de blaadjes vast houden zodat de voorgaande week niet voor de huidige week komt. Zorg sowieso voor een rustige lay-out, maar met opvallende kleuren qua letters van je bedrijfsnaam. 

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.