Een van de grootste problemen bij het uitlenen van geld aan mensen is het geld niet op tijd of helemaal niet terugkrijgen. Als dit je overkomt, dan is een deurwaarder inschakelen je beste optie. Het kan echter zijn dat je niet zeker weet wat het juiste moment is om dit te doen. Er zijn verschillende dingen waar je rekening mee kunt houden. Als je geen reactie krijgt van je klanten, dan is het waarschijnlijk het juiste moment om een incassobureau te bellen. Sommige debiteuren hebben misschien een slechte financiële geschiedenis of zelfs slecht gedrag in het algemeen. Het is duidelijk dat dit vreselijke ervaringen voor je zijn. Na het lezen van dit artikel kom je erachter wat het juiste moment is om een deurwaarder in te schakelen. Hieronder vind je uitleg over de voorwaarden voor wanneer je hulp kunt krijgt bij het inschakelen van een deurwaarder.
Geen reactie van klanten
Het kan gebeuren dat je je debiteur niet kunt vinden. De debiteur kan een vals adres geven of zijn/haar telefoonnummer gewijzigd hebben. Het kan zijn dat je debiteur zich niet eens houdt aan de door jou gemaakte betalingsregeling. Zonder gebruik te maken van een incassobureau, weigeren klanten te betalen, zelfs na het maken van een plan om hen tegemoet te komen. Wanneer een klant verdwijnt en stopt met het beantwoorden van je telefoontjes, emails of correspondentie, is het van cruciaal belang om met een deurwaarder samen te werken. Je hebt er geen omkijken naar, want het bureau helpt je zo snel mogelijk de debiteur te lokaliseren. Zij hebben alle kennis en ervaring in huis om degene waar jij nog geld van krijgt voor je te lokaliseren.
Slechte financiële geschiedenis
Je moet voorzichtig zijn met klanten die een geschiedenis van financiële onverantwoordelijkheid hebben of die je een cheque hebben gestuurd die is teruggestuurd omdat deze niet gedekt is. Er zijn veel debiteuren met een geschiedenis van slechte financiële beslissingen. Als je je in een situatie bevindt waarin je met hen te maken krijgt, moet je uiterst voorzichtig zijn voordat je hen geld leent. Als je de handeling al hebt uitgevoerd, moet je waarschijnlijk eerst proberen met ze in gesprek te gaan. Als ze de negatieve dingen herhalen die in het verleden met hen zijn gebeurd, moet je direct contact opnemen met een incasso bureau. Laat hen de incasso voor je doen.
Over het algemeen slecht gedrag
Klanten die onterecht klagen over je bedrijf, goederen of diensten, kunnen dit doen om te voorkomen dat ze hoeven te betalen. Helaas zijn deze klachten meestal alleen maar rechtvaardigingen voor mensen om hun uitstaande verplichtingen niet te betalen. Als je niet voorzichtig met hen omgaat, kan dit de reputatie van je bedrijf volledig vernietigen. Als iemand geld van je wil lenen, moet je er een punt van maken om een antecedentenonderzoek bij hen uit te voeren. Sommige individuen zijn zelfs bereid verder te gaan dan alleen negatief over je organisatie te praten met anderen. Ze kunnen zelfs anderen overtuigen om niet meer naar jouw bedrijf te komen. Sommige klanten kunnen zelfs ronduit weigeren je te betalen wat ze verschuldigd zijn. Deze worden af en toe door kredietverstrekkers aangetroffen. Dit is meestal het worst case scenario. Helaas zijn de kansen om schulden van dit type debiteuren te innen klein, tenzij je gebruik maakt van de diensten van een deurwaarder.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.