Checklist: Hier moet je allemaal aan denken bij de organisatie van een bedrijfsfeest

Checklist: Hier moet je allemaal aan denken bij de organisatie van een bedrijfsfeest

Gaan jullie een bedrijfsfeest organiseren, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Aan de hand van onderstaande checklist helpen wij je op weg met een vlekkeloze organisatie. 

Uitnodigingen

Wanneer je een bedrijfsfeest gaat organiseren is het handig om eerst een datumprikker rond te laten gaan onder de medewerkers en eventuele zakelijke relaties die je uit wilt nodigen. Aan de hand van de uitkomst van de datumprikker kun je de uiteindelijke datum communiceren naar de mensen die je uit wilt nodigen. 

Locatie

Als de datum vast staat is het tijd om op zoek te gaan naar een geschikte locatie. Hierbij is het belangrijk dat je alvast een aantal dingen duidelijk hebt. Wil je het feest binnen of buiten houden, is er voldoende ruimte voor een DJ booth, zijn er trappen of andere obstakels waar rekening mee gehouden moet worden? Als je een geschikte locatie hebt gevonden voor jullie bedrijfsfeest, die voldoet aan de wensen, kan dit punt ook afgevinkt worden. 

Thema

Is er een bepaald thema voor jullie bedrijfsfeest? Bedenk van tevoren wat jullie voor thema willen doorvoeren en laat dit terugkomen in de aankleding en stijl van het feest. Je kunt natuurlijk ook een bepaalde dresscode doorgeven aan de gasten om het thema helemaal af te maken. 

Aankleding

Niet geheel onbelangrijk is de aankleding van de feestlocatie. Denk aan licht, geluid en speciale extra opties zoals streamers, sparkulars of een LED dansvloer. Dit kan zelfs geheel in stijl van jullie bedrijf!

Bedrijfsfeest DJ huren

Een bedrijfsfeest is natuurlijk niet compleet zonder een bedrijfsfeest DJ. Wanneer je hier een organisatie voor in de arm neemt weet je zeker dat alle technische aspecten geregeld worden en je je hier zelf niet in hoeft te verdiepen. Zorg ervoor dat de DJ op de hoogte is van jullie muziek wensen en voorkeuren. Een knallend feest is leuk, maar dit hoeft natuurlijk niet. Je kunt ook met de DJ bespreken dat er alleen achtergrondmuziek wordt gedraaid of wellicht willen jullie liever een teambuilding activiteit doen zoals een pubquiz. 

Afvinken maar! Moet je bovenstaande zaken nog regelen voor jouw bedrijfsfeest? Dan kun je direct aan de slag. Heb jij dit al geregeld? Dan kun je al bijna lekker achterover gaan leunen. Wij wensen jullie alvast veel plezier op jullie zelf georganiseerde bedrijfsfeest!

 

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.