Een pakket versturen lijkt altijd een minder belangrijk onderdeel van het runnen van een eigen bedrijf. Echter moet je als ondernemer toch grote zorg dragen aan de verzending. Als je de producten niet goed levert, zullen jouw klanten ook niet tevreden zijn en kan het zijn dat jouw omzet binnen een korte tijd naar beneden gaat. Het gehele proces moet daarom zo soepel mogelijk gaan verlopen. Vanaf het moment dat de producten ingepakt worden tot en met de levering moet alles tot in de puntjes geregeld zijn, zodat klanten geneigd zijn om in de toekomst een nieuwe aankoop te doen.
De labels en de verpakkingsmaterialen
Een pakket versturen behoeft de juiste verzen labels. Deze labels zorgen er namelijk voor dat de zending bij de juiste persoon aankomen. De pakketdiensten scannen de barcodes van de labels en jij krijgt een bewijs van de verzending. Zorg er daarom altijd voor dat alles op deze labels klopt, zodat hier al geen misverstanden over ontstaan. Ook moet je zorgen dat er gebruik is gemaakt van goed verpakkingsmateriaal. Hiermee voorkom je dat de producten onderweg beschadigen en de klant alsnog niet tevreden is. Een doos moet sterk genoeg zijn voor het product en er moet niets gaan schuiven waardoor krassen ontstaan.
Altijd aanvullende voorwaarden bekijken
Als laatste moet je goed gaan kijken naar de afmetingen en het gewicht van jouw pakketten. Het verschilt per vervoerder aan welke voorwaarden een pakket moet voldoen en ook zijn er grote verschillen te vinden tussen binnenlandse en buitenlandse zendingen. Bekijk daarom altijd goed of er nog aanvullende documenten nodig zijn en wat de tarieven van de pakketdiensten hiervoor zijn. Daarna is het alleen nog een kwestie van het pakket bij het postpunt krijgen, zodat deze direct mee kan met de volgende levering en bij jouw klanten terecht gaat komen.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.