Heb je een eigen bedrijf, dan is het belangrijk om een goede marketingstrategie uit te werken. Marketing omvat echter meer dan alleen folders en TV-spotjes: een online marketingstrategie is onmisbaar bij het verwerven van zowel naamsbekendheid als vertrouwen van de klant. Jouw website moet goed aansluiten op een zoekmachine, zodat je snel wordt gevonden als een klant jouw product of dienst opzoekt. Deze zoekmachineoptimalisatie voer je het beste uit met de hulp van een SEO specialist, die je helpt de autoriteit van je site te verhogen. Ben je benieuwd hoe een SEO-specialist dit doet en waar je zo’n expert vindt? Lees dan snel verder, want in dit artikel vertellen we je alles over zoekmachineoptimalisatie!
Zo werkt het
Voordat een SEO-specialist begint jouw website te optimaliseren voor zoekmachines zoals Google en Bing, stel je eerst een aantal doelen. Het is daarbij belangrijk om te weten waar je kansen liggen. Je hebt bijvoorbeeld een grotere kans om hoog in zoekmachineresultaten te staan op het zoekwoord ‘frisdrank’ dan op ‘fanta’ of ‘coca-cola’. Een SEO-specialist legt de kansen en uitdagingen voor jouw bedrijf vast met een SEO-audit en gaat vervolgens aan de slag met de optimalisatie van je website. Content is hierbij een belangrijke schakel: de inhoud van je site wordt aangepast op de juiste zoekwoorden en in sommige gevallen krijgt ieder onderwerp een eigen pagina. Verder speelt content ook een grote rol bij het verhogen van de autoriteit van jouw site: door artikelen over jouw producten of diensten, met links naar jouw website, op nevensites te plaatsen, ziet Google je site als belangrijker dan een site waarnaar nergens anders op het internet wordt gerefereerd.
Natuurlijk is het belangrijk om ook nadat je site geoptimaliseerd is voortdurend open te staan voor nieuwe kansen, dus houdt een SEO-specialist altijd in de gaten hoe het er met je online marketingstrategie voor staat. Worden de gewenste resultaten nog steeds behaald? En is er ergens mogelijkheid tot verbetering?
Anders dan adverteren
Misschien ben je bekend met adverteren op zoekmachines. Met adverteren als strategie zorg je dat je snel het gewenste resultaat (meer bezoekers op je website) bereikt, maar blijf je jaar na jaar betalen. Daarintegen kost zoekmachine-optimalisatie minder geld naarmate je website beter wordt. Met de hulp van zoekmachine-optimalisatie ben je ook nog eens minder afhankelijk van advertenties, omdat je aan de hand van zoekwoorden hoe dan ook wordt gevonden. Ben jij benieuwd naar de kansen van zoekmachine-optimalisatie voor je website? Neem dan contact op met een online marketing bureau. Bij zo’n bureau leggen SEO-specialisten precies voor je in kaart wat er aan je website kan worden verbeterd, en hoe je meer organische bezoekers trekt.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.