Als ondernemer of bedrijf wil je graag makkelijk te vinden zijn online. De ideale positie is natuurlijk zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google. Dit voor elkaar krijgen is een vak apart. Letterlijk. Search Engine Optimisation (SEO) is het vak om te zorgen dat je hoog in deze zoekresultaten terecht komt en daar komt een hoop bij kijken. We leggen je hier graag wat meer over uit.
Linkbuilding
Een belangrijk deel van SEO is linkbuilding. Google hecht veel waarde aan wat anderen van een website vinden om te beoordelen of ze deze hoog in de zoekresultaten willen laten zien. Bij linkbuilding worden links op andere websites naar jouw website verkregen, wat Google ziet als een ‘stem van vertrouwen’ naar jouw website. Dit is dus goed voor je rankings in zoekmachines. Dit is echter een hoop werk om zelf te doen en iets waar je constant aan moet werken. Met whitelabel linkbuilding zoals van Brandmatchers.nl kunnen online marketingbureaus hun aanbod van SEO-diensten enorm uitbreiden en een meer volledig pakket bieden.
Technische SEO
Een ander onderdeel van SEO is de techniek van je website. Zoekmachines vinden het erg belangrijk om websites aan te raden die technisch goed in elkaar zitten en op orde zijn. Websites met veel technische fouten en foutcodes worden door zoekmachines gezien als verouderd en minder relevant voor degene die aan het zoeken is. Wederom een klusje wat veel tijd kan kosten en waar je constant mee bezig moet zijn.
SEO uitbesteden
Naast linkbuilding en het technische aspect zijn er nog een hoop meer SEO-activiteiten die je kunt gebruiken om beter te scoren op de zoekresultaten pagina. Deze kosten bijna allemaal veel tijd, vooral als je zelf nog uit moet zoeken hoe en wat. SEO is daarom een perfecte klus om uit te besteden. Een expert kan veel meer bereiken in minder tijd omdat ze al weten wat ze moeten doen, daarnaast bespaard dat jou een hoop tijd!
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.